Dýňová semínka: proč a jak je jíst

Tato tmavě zelená semínka jsou orientu již po staletí oblíbenou pochoutkou. Dýňová semínka obsahují mnoho zdravých tuků a dalších minerálů důležitých pro naše zdraví.

Mnoho minerálů v hrsti dýňových semínek

Dýňová semínka obsahují až 50 % prospěšných tuků, které pomáhají udržovat hladinu cholesterolu v krvi. Podíl bílkovin je až 35 %. Díky vysokému obsahu hořčíku jsou dýňová semínka oblíbená u sportovců, neboť zamezují křečím. Železo je zase prospěšné pro krev a zinek pro obnovu buněk.

Semínka z dýně chutnají po oříšcích a díky tukům až smetanově. Jejich chuť se dá ještě více zvýraznit, když se orestují na pánvi bez oleje. Poté jsou i křupavější.

Jak je můžete využít?

  • Výborně chutnají v müsli.
  • Dají se chroupat samotná, případně ve směsi jiných semínek a oříšků.
  • Chleba obložený např. avokádovými a okurkovými plátky a posypaný dýňovými semínky je výbornou svačinkou.
  • Dýňová semínka lze nasypat na salát spolu se slunečnicí nebo lněným či sezamovým semínkem a trochou balsamica.
  • Z dýňových semínek lze připravit topping na krémové polévky (dýňová, květáková).
  • Bramborová kaše dostane nový šmrnc s mixem z opražených semínek, dušené cibule a osmažených kostiček špeku.
  • Typické bazalkové pesto je ještě aromatičtější, když místo piniových semínek použijete právě dýňová.
  • Skutečným požitkem je dýňové máslo, jehož příprava je jednoduchá: nasucho orestovaná semínka nasekáme najemno, smícháme se změklým máslem, trochou dýňového oleje, solí a pepřem.
  • Do domácího chleba, ale také na jeho povrch.